Skoda Auto: przyszłość marki i błędy Koreańczyków

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Skoda Auto: przyszłość marki i błędy Koreańczyków

    Jakoś mam takie wrażenie, że do zagazowania nadaje się najlepiej stary, ale jary, sprawdzony silniczek 1.6 MPI .... :tunning
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Skoda Auto: przyszłość marki i błędy Koreańczyków

    Przewodniczący rady nadzorczej ©koda Auto, a.s. odpowiada na pytania dotyczące koreańskich producentów oraz przyszłości Octavii Tour, nowego Superba i Yeti.

    Na oficjalnych stronach internetowych ©koda Auto pojawiła się kolejna rozmowa z przewodniczacym rady nadzorczej ©koda Auto, a.s., Vratislavem Kulhánkiem, który odpowiada na wiele pytań dotyczących marek Hyundai i Kia, a także przyszłości Octavii Tour, terminów wprowadzenia nowych modeli jak Superb, czy Yeti.

    ©koda kontra Hyundai/Kia
    Zwykle nie rozmawia się z najwyższymi przedstawicielami producentów o konkurentach. Jednak w najnowszym wywiadzie Vratislav Kulhánek poruszył temat błędów marketingowych Kia. To największy konkurent ©kody, nie tylko na czeskim rynku.p/>
    „Kia według mnie popełniła dość poważny błąd z nazwą modelu, który w Czechach, a także w wielu innych krajach, będzie trudny do wymówienia. Podobnie Hyundai i-30, ale to jest pytanie za rok, może nawet dwa. Zobaczymy ile ten samochód będzie ostatecznie kosztował. Osobiście uważam, że ten tzw. azjatycki design (z wyjątkiem aut japońskich) nie znajdzie w Europie zbyt wielu zwolenników. Przypomnę tutaj Hyundaia Santa Fe, który nie zdobył spodziewanej popularności w Europie. Azjaci, według mnie, nie pokonają europejskich producentów klasycznych samochodów."

    Yeti z Vrchlabi?
    Czy nowa ©koda Yeti będzie produkowana w Vrchlabi czy w innym zakładzie VW Group? "Nie ma jeszcze jednoznacznej odpowiedzi, gdyż ostatecznycyh decyzji w tej sprawie koncern nie podjął. Nie wydaje mi się, że model ten będzie produkowany poza zakładami ©koda Auto. Jeżeli w Czechch, to Vrchlabi wciąż ma problem. Tam wciąż jest problem z lakiernią, ale z drugiej strony, gdy mamy osiągnąć cel 800 tys. samochodów rocznie, to bez trzeciej lakierni nie da się tego zrealizować. Oznacza to kolejne inwestycje, na które ten zakład o dużych tradycjach zasłużył."p/>

    Konec ©kody Octavia Tour? Nie wcześniej niż w 2009.
    „O Octavii Tour możemy powiedzieć, że jest swojego rodzaju zjawiskiem przyrodniczym. Oceniam, ze sprzeda sie jeszcze około 60 tys. egzemplarzy. Ma odpowiednią cenę, dużo miejsca, a co najważniejsze wciaż przynosi zysk. Uważam, że jest to dla nas taki model "T" jaki miał kiedyś Ford. Octavia Tour trafiła do produkcji w latach 1996/97 - dziesięć lat już przeżyła, może i jedenaście." ocenia szef rady ©koda Auto, a.s.

    Nowy Superb już we Frankfurcie? Raczej nie.
    ©koda Auto słowami Vratislava Kulhánka po raz pierwszy oficjalnie potwierdziła nową generację ©kody Superb. Czy jednak producent zdecyduje się na odkrycie tajemnic tego modelu już w tym roku, podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem? Kulhánek: „Nie wydaje mi się, a realny termin to marzec przyszłego roku w Genewie. Zasady premier są takie, że po trzech miesiącach od premiery powinien model trafić do sprzedaży, a to jest raczej zupełnie nieprawdopodobne. Jednak będzie wcześniej jeden nowy model - Fabia Combi, który zaprezentujemy podaczas IAA we Frankfurcie nad Menem. Natomiast wyciek zdjęć z fabryki, to już zupełnie inny problem. Zrobiliśmy wszystko, by taki problem się już więcej nie powtórzył. Takiej głupoty już żaden producent nie zrobi. Tych przypadków ostatnio było więcej..."

    Kulhánek: "Jedynym modelem, o który musieliśmy walczyć był offroad"
    O pozycji marki ©koda w koncernie Volkswagen mówi się zawsze raczej negatywnie. Jak to wygląda w rzeczywistości? Czy Volkswagen podcina skrzydła planom ©kody? "Twerdzenie, że koncern nas do niczego nie dopuszcza, nie jest prawdziwe. Jest to tylko fama, a ja wiem o czym mówię. Jedyny model, o który musieliśmy walczyć, to offroad. Zaczął to już mój poprzednik Ludvík Kalma, a dokończyłem ja. Rzeczywiście był to jedyny projekt, z którym nie mogliśmy sobie poradzić. Jednak, jak widać, Yeti powstał, bo udało nam się przekonać decydentów w Wolfsburgu. Jednak zawsze mieliśmy "wolna rękę". Zapewne ta fama powstała po prezentacji studia Tudor, które nam się udało i wszystkim przypadlo do gustu. Nikt jednak w koncernie nie sprzeciwiał się wprowadzeniu tego modelu do produkcji, ale zadecydowały proste efekty ekonomiczne." powiedział Kulhánek.

    [roadlook.pl link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    Pracuję...